Konuşmacılar

Ayşin KAPLAN SAYI



Özgeçmiş

Lisans eğitimini Türkiye dereceli olarak İstanbul Üniversitesi İngiliz Dili ve Eğitiminde yapan Ayşin KAPLAN SAYI, yüksek lisans ve doktora eğitimini yine İstanbul Üniversitesinde Özel Eğitim Üstün Zekâlıların Eğitimi bölümünde tamamlamıştır. 2003 yılından beri alanla ilgili çalışmalar yapmaktadır. 2013 yılında doktorasını tamamlayan Sayı, 2013 Mayıs ayından bu yana da Yrd. Doç. Dr. Olarak görev yaptığı İstanbul Aydın Üniversitesinde; İstanbul Aydın Üniversitesi Çocuk Üniversitesi’ni kurmuştur. Sayı Çocuk Üniversitesinde yaptığı çalışmalar kapsamında 30 farklı atölye programı geliştirmiş ve 1000 öğretmeni ise Üstün Zekâlılar Eğitimi konusunda eğitmiştir. İstanbul Aydın Üniversitesi Üstün Zekâlılar Öğretmenliği Program Başkanlığını yürüten Sayı, Üstün Zekâlı Çocuklara ilişkin 2014-2015 yılında İSTKA Destekli ‘’Dezavantajlı Özel Yetenekli Çocuklar İçin Zenginleştirilmiş Destek Eğitim Programı Projesi’’ni yürütmüş ve 2016-2017 yılında ise yine ISTKA tarafından desteklenen ‘’Okulum Beni Anlıyor, Yeteneğimi Destek Eğitim Odasıyla Destekliyor Projesini’’ yürütmektedir. Üstün zekâlı ve yetenekli çocuklarla çalışan Sayı, alanla ilgili Uluslararası konferans ve seminerler düzenlemekte, projeler yürütmekte ve akademik çalışmalarını sürdürmektedir. Sayı,  aynı zamanda Eğitim Fakülteleri ve Programlarını Değerlendirme Derneği (EPDAD) Genel Sekreteri, İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Akreditasyon Birimi Başkanı ve İstanbul Aydın Üniversitesi Kalite Kurulu üyesi olarak görev yapmaktadır. 

Konu Özeti

FARKLILAŞTIRALIM ANA NEDEN?


Uzun zamandır kendinize bir bilgisayar almak istiyorsunuz. Özelliklerini ise ihtiyaçlarınıza göre bir güzel çıkardınız. İstiyorsunuz ki hafif olsun, kolayca taşınabilsin. Sonra işlemcisi hızlı olsun çalışırken takılmasın, hafızası yüksek olsun ki, çok bilgi depolasın. Kafanızda ihtiyaçlarınıza yönelik oluşturduğunuz bir özellikler listesi, bir resim, esasında bilgisayar figürüne ilişkin bir beklentiniz var. Peki ya birisi size bu özelliklerde bir bilgisayar almanızın mümkün olmadığını, istediğiniz markanın özelliklerinin tamamen farklı olduğunu; istediğiniz özelliklerde bir bilgisayar üretmediklerini söylerse ne hissedersiniz? Muhtemelen hayal kırıklığı ve öfke sizi en iyi tarif edecek iki duygu olacaktır. En iyi ihtimalle de tepki göstermeden başka bir marka arayışına girmeniz gibi bir durum söz konusu olur. İşte tam da çocuklarımızın okula geldiğinde yaşadıkları durum; bu durumla çok benzer. Hazır bulunuşluğu, ilgisi ve öğrenme stilleriyle her biri birbirinden parmak izleri kadar farklı olan öğrencilerimiz de sınıflara çok farklı ihtiyaçlarla gelirler. Bu sebeple okula ve öğrenmeye ilişkin ihtiyaçları ve beklentileri de farklılaşır. Ama bizler onların önüne en iyi ihtimalle beş altı yıldır kullanılan, küçük uyarlamalarla değiştirilen eğitim programlarını koyarız hem de istediğimiz şekilde. Genellikle hiç sormadanve çoğu zaman bireysel ihtiyaçlarını hiç göz önüne almadan. Sadece sunduğumuz bilgi de yani içerikte mi yaparız bunu; hayır. Süreçte kullandığımız yöntem ve tekniklerde, üründe yani verdiğimiz ödevlerde, görevlerde; değerlendirmede kullandığımız ölçme ve değerlendirme tekniklerimizde; ortamda neredeyse her yerde ve her şeyde…. Ne var ki; sınıf içinde bireysel farklılıklara dayanmayan, herkese aynı şekilde ve aynı anda sunulan sabit bir eğitim programı da Galton’un 1860’lırda ileri sürdüğü zekâ sabittir, değişmez değiştirilemez ilkesi kadar modası geçmiş bir uygulamadır. Yeni çağın gereği, insancıl bir eğitim programı ‘’farklılaştırılmış öğretim’’ uygulamasıyla mümkündür.  Bu sebeple bu çalışmada farklılaştırmaya ilişkin kavramlar, öğrencilerin bireysel özelliklerinin belirlenmesi konusunda kullanılacak araçlar, sınıf içinde içerik, süreç, ürün ve değerlendirmenin farklılaştırılmasında öne çıkan uygulamalar ele alınacaktır.

VIII. Temel Eğitim Sempozyumu

Sempozyumumuz ile ilgili merak ettikleriniz için sağ taraftaki yardım butonuna tıklayabilir yada bilgiislem@tozok.org.tr mail adresine mail atabilirsniz.
Yardım almak için tıklayın