Konuşmacılar

ÇİĞDEM ODABAŞI

Yaratıcı Drama, Okuma Eğitmeni, Yazar



Özgeçmiş

2002’de İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Kütüphanecilik Bölümü’nden mezun oldu. Eğitim kariyerine Anadolu Üniversitesi Medya ve İletişim bölümü ile devam etti ( 2011-2014). İzmir Çağdaş Drama Derneği’nde katıldığı 360 saatlik “ Yaratıcı Drama Liderliği” eğitimi Anadolu Üniversitesi’nden aldığı “Eğitimde Drama”, MEB’den aldığı “Drama Eğitmeni Sertifika Programı” sonrasında 2005 yılından bu yana çeşitli konularda yaratıcı drama ve yaratıcı okuma atölyeleri ile birlikte söyleşiler düzenliyor.

Eğitim içeriklerini, eğitimlerini aldığı ve katılımcı olduğu psikodrama, sanat terapisi, nefesin önemi ve kullanımı, hedef belirleme, etkili iletişim ve koçluk, şiddetsiz iletişim, dans ve devinim, etkili beden dilini kullanımı, kontak doğaçlama dans ve  birçok disiplinle temas kurarak zenginleştirmektedir.

Eğitim verdiği kurumlar arasında başta olmak üzere, Yapı Kredi Yayınları, Koç Okulları, MEB Kurum İçi Eğitim Seminerleri, Hacettepe Üniversitesi, Kütüphane ve Medya Merkezileri gibi çeşitli kurum, okul, üniversite ile Groupama ve benzeri şirketler bulunmaktadır.

TKD ve ÇDD üyesidir.

Konu Özeti

Fedakarlık ve Saygı


İletişim kavramı, kendine ve karşındakine empati ile farkındalık geliştirmen gereken bir kavram olup saygıyı, çatışmayı ve çözümü, mizahın yapılandırıcı yönünü kullanıp kişinin ve grubun kendi içindeki etkileşimini sağlayan bütünleyici bir eylemdir.

Çalışmada, tüm başlıklara birer yaklaşım örnekleri vererek iletişim basamaklarından biri olan ‘farkındalık ve saygı’ konu başlığı özel olarak işlenecektir. ‘Balonu havada tut’ çalışması ile grup eşliğinde deneysel sürdürülerek etkileri sorgulanacaktır.

Bu çalışma ile amacımız grubun önemini fark etme, grubun güvenliğini gözetme, yanındakine alan açma, kendi alanını fark etme, balonun güvenliği gözetme ve grupla etkileşimini izleme gibi birçok kazanıma ışık tutması hedeflenecektir.

Saygı duyma ve bekleme kavramlarının sıkça yineleneceği ‘etkileşimli sayı sayma’ egzersizi ile grupça aynı anda birbirine senkronize olarak 1’den 24’e kadar saymaları istenecektir. Grubun birbirini gözetmesi, yanındakinin kalp atışını duymayı, söz alma hakkını, varlığını, birlikteliklerini fark etmeyi, etkileşimli olarak birbirini gözetmenin aslında kendini gözetmeye giden bir yol olduğunu fark etmesi amaçlanacaktır.

VII. Temel Eğitim Sempozyumu

Sempozyumumuz ile ilgili merak ettikleriniz için sağ taraftaki yardım butonuna tıklayabilir yada bilgiislem@tozok.org.tr mail adresine mail atabilirsniz.
Yardım almak için tıklayın