Konuşmacılar

DERYA ŞAHHÜSEYİNOĞLU

Dergi Sahibi ve Yazar



Özgeçmiş

Lisans ve lisansüstü eğitimini Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı’nda tamamladı. 2005 yılında Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme alanında doktora derecesini aldı. Farklı ilköğretim okullarında eğitim uzmanlığı ve danışmanlığı yaptı.  Hacettepe Üniversitesi’nde ölçme-değerlendirme, okul deneyimi dersleri verdi.

 

Eleştirel düşünme ve araştırma becerileriyle ilgili yayın ve çalışmaları vardır. Avrupa Birliği CARIPSIE projesinde yürütücü olarak çalıştı. 2009 yılında Araştırmacı Çocuk Merkezi-Türkiye’yi kurdu. Bu tarihten itibaren çocuklarla birlikte yürütülen pek çok çalışmada yer aldı. Çocukların araştırma yapma becerilerini geliştirmeye yönelik çalışmaların yürütüldüğü bu merkezin kurucu ve yöneticisidir. 8 yaş üstü çocuklar için  yayımlanan “Araştırmacı Çocuk Dergisi”nin sahibi ve 2011 yılında yayımlanan “Araştırmacı Çocuğun El Kitabı”nın yazarıdır.

Konu Özeti

Değerlendirmeye Olan Bakış Açımızı Değiştirmek Mümkün mü?


Her yeni eğitim öğretim dönemi başladığında öncelikle öğretim programını inceler, ders planları hazırlar, etkinlik kâğıtları düzenleriz. Dönem süresince ve dönem sonunda hedeflediğimiz programları kapsayacak şekilde yazılı, sözlü, çoktan seçmeli test sınavları ve projeleri de beraberinde düşünürüz. Dönem  süresince de sınav notlarına ve gözlemlerimize dayanarak öğrencilere, öğrenme düzeyleri hakkında geri bildirimlerde bulunuruz. Tüm bu bilgilendirmeyi öğretmen, aile ve okul yönetimiyle de paylaşırız. Bir okul dönemi süresince kullandığımız yöntemleri ve araçları düşündüğümüzde çocukların öğrenme düzeylerini yeterli seviyede gerçekten ortaya koyabiliyor muyuz? Elde ettiklerimiz çocukların problem çözme, yaratıcı ve eleştirel düşünme becerileri gibi temel yaşam becerilerine yönelik beklentileri karşılayabiliyor mu? Değerlendirmeyi çocukların öğrenme dünyalarına açılan geniş bir pencere olarak düşünürsek acaba hangi yöntemler ve ölçme araçları onların öğrenme kapasitelerini geliştirebilmesine katkıda bulunur? Değerlendirmeye olan bakış  açımızı değiştirmek mümkün mü? Üzerinde düşünmemiz gereken en önemli nokta nedir?

VIII. Temel Eğitim Sempozyumu

Sempozyumumuz ile ilgili merak ettikleriniz için sağ taraftaki yardım butonuna tıklayabilir yada bilgiislem@tozok.org.tr mail adresine mail atabilirsniz.
Yardım almak için tıklayın