Konuşmacılar

Faik BENLİ

Okul Müdürü



Özgeçmiş

Boğaziçi Üniversitesi Fen – Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümünden 2002 yılında mezun oldu. Bu süreçte Boğaziçi Üniversitesi Tarih Araştırmaları Programının kurulmasına katkıda bulundu. 2004 yılında İstanbul Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Eğitim Programları konusunda yüksek lisans eğitimini tamamladı. Çeşitli özel okullarda öğretmen ve yönetici olarak çalıştı. Ulusal ve uluslararası eğitim programlarının karşılaştırılması ve geliştirilmesine katkıda bulundu. 2016 yılından beri Türkiye Spastik Çocuklar Vakfı’na Özel Metin Sabancı Özel Eğitim Okullarında Okul Müdürü olarak görev yapmaktadır. 2016 – 2017 öğretim yılından başlayarak Ataşehir İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ile birlikte özel gereksinimli öğrencilerin devlet okullarına kaynaştırılması ile ilgili “ Hepsi Birinci” isimli projeyi yürütmeye başladı. İyi derecede İngilizce ve Fransızca bilmekte, evli ve bir kız çocuk babasıdır.

Konu Özeti

Kaynaştırma Öğrencilerine Yönelik Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı Oluşturma


Özel eğitime ihtiyaç duyan öğrenciler için eğitim programları oluşturmak amacıyla, ders programı geliştirme ilkelerini bilmek çok önemli olsa da tek başına yeterli değildir. Özel eğitme gereksinim duyan öğrenciler için çok sayıda etkenin göz önünde bulundurulması gerekmektedir. Bu sorun ise,  kapsamlı ve uygulanabilir bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlamak ve bu planı doğru uygulamakla çözümlenebilir.

Bireyselleştirilmiş eğitim planı, çocukların dışlanmasını engelleyerek, tüm özel eğitime gereksinim duyan öğrencilerin uygun eğitim almasını güvence altına almaktadır. Bu nedenle hangi düzeyde olursa olsun, müfredat programı her öğrencinin ihtiyacını karşılayacak şekilde düzenlenmelidir. Bireyselleştirilmiş eğitim planı, özel eğitime gereksinim duyan öğrencilerin, öğretmenlerin, ebeveynlerin veya bu çocukların bakıcılarının ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla hazırlanmış, çocuğun eğitimi için gerekli kaynakları sağlayacak ya da denetleyecek özelliklere sahip bir dokümandır.

Bu tanımlardan yola çıkarak oluşturulacak bireyselleştirilmiş eğitim planın içerik ve bileşenlerinin belirlenmesi ve uygulanabilir olması kaynaştırma öğrencisi ve kaynaştığı sınıf ve okul işleyişi için hayati önem taşımaktadır.

VIII. Temel Eğitim Sempozyumu

Sempozyumumuz ile ilgili merak ettikleriniz için sağ taraftaki yardım butonuna tıklayabilir yada bilgiislem@tozok.org.tr mail adresine mail atabilirsniz.
Yardım almak için tıklayın