Konuşmacılar

Hasan Kağan KESKİN

Temel Eğitim Bölüm Başkanı



Özgeçmiş

Dr. H. Kağan Keskin, lisans ve yüksek lisans eğitimini Afyon Kocatepe Üniversitesi, Uşak Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği ABD’nda tamamlamıştır. Milli Eğitim Bakanlığı’nda, birleştirilmiş ve müstakil sınıflarda öğretmenlik, özel eğitim ve PİO okullarında da öğretmenlik ve yöneticilik görevlerinde bulunmuştur. Bu görevleri sırasında farklı AB ülkelerinde, Ulusal Ajans tarafından desteklenen, okuma ve özel eğitim temalı bireysel çalışmalara katılmıştır. 2008 yılında Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği ABD’nda başladığı doktora programını 2012 yılında tamamlayarak, Düzce Üniversitesi, Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü’nde öğretim üyesi olarak çalışmaya başlamıştır. 2015 yılında ÜAK kararıyla kendisine doçent ünvanı verilen Dr. Keskin, halen Düzce Üniversitesi’nde, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölüm Başkanlığı görevini yürütmektedir. Akıcı okuma, okuduğunu anlama, ekrandan okuma, okumada göz hareketleri ve ilk okuma ve yazma öğretimi konularında çalışmalarını sürdürmektedir. Adı geçen konularda, ulusal ve uluslararası makaleler ile bildirileri ve projeleri bulunmaktadır.

Konu Özeti

Akıcı Okuma: Teorik Temelleri, Kazanılması ve Sürdürülmesi.


Eğitim alanındaki ilerlemelere bağlı olarak okuma anlayışı da zaman içerisinde değişmiştir. Bu değişimle beraber, hızlı okumanın niteliksel bir gösterge olduğu okuma anlayışından, anlamanın üst düzeyde gerçekleşmesine olanak tanıyan akıcı okuma becerisinin nitelik olarak kabul edildiği bir anlayışa geçilmiştir. Akıcı okuma ise özellikle son yıllarda, ulusal düzeyde daha fazla duymaya başladığımız bir kavramdır. Okumayı harflerin kodunu çözme olarak gören bir tanımdan, nihai amacın anlam kurma olduğu şeklindeki bir okuma tanımına ulaşılması, okuma becerisinin daha yakından incelenebilmesi sayesinde olmuştur. Okuma becerisini anlamaya yönelik yapılan çalışmalar akıcı okumanın nitelikli bir okumada bulunması gereken önemli bir gösterge olduğunu ileri sürmektedirler. Akıcı okumaya daha yakından bakıldığında ise okuma hızı, doğru okuma ve sesli okumadaki prozodik unsurlar, temel akıcı okuma bileşenleri olarak karşımıza çıkmaktadır.

Öğrencinin akademik yaşantısında önemli bir yer tutan okuma becerisinin, akıcı okuma bileşenleri ışığında ele alınması ve kusursuz bir okuma becerisinin kazandırılması kritik bir öneme sahiptir. Çünkü akıcı okuma ilkokul ve sonrası dönemlerde sürdürülebilirliği ve okuduğunu anlamada çıkarım yapabilme becerisine olan katkısı nedeniyle gelişmiş ülkelerde, üzerinde önemle durulan bir unsurdur. Akıcı okuma becerilerinin ilerletilmesine yönelik tekrarlı okuma, koro okuma ve prozodik modelleme gibi tekniklerin uygulanması ve prozodi ile anlama arasındaki ilişkinin kavranması sayesinde okuma-yazma öğretimi ortamlarının daha verimli hale getirilmesi temel hedefler arasında olmalıdır.

VIII. Temel Eğitim Sempozyumu

Sempozyumumuz ile ilgili merak ettikleriniz için sağ taraftaki yardım butonuna tıklayabilir yada bilgiislem@tozok.org.tr mail adresine mail atabilirsniz.
Yardım almak için tıklayın