Konuşmacılar

Timuçin ŞENSU

İTO Bilim ve Sanat Merkezi Müdürü



Özgeçmiş

İnci Naz’ın babası, Zeynep Demet Şensu ile evli Timuçin Şensu 1975 Fatsa’da doğumludur.

1991 Kabataş Erkek Lisesi, 1996’da Ondokuzmayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Coğrafya Öğretmenliği Bölümü mezunudur. Aynı üniversitede yüksek lisansını (2006) Fiziki Coğrafya alanında tamamlamıştır. 2013 Anadolu Üniv. Adalet MYO. mezunu olan Şensu, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Coğrafya Bölümünde doktora eğitimine halen devam ediyor.

Öğretmenliğe İstanbul-Eyüp’te Eylül 1996’da başlamıştır. Aralık 2008´den beri İstanbul’un farklı Bilim ve Sanat Merkezleri’nde ( Ataşehir, Beşiktaş, Bahçelievler ve Zeytinburnu ) öğretmen ve yönetici olarak her kademede görev almaya devam ediyor.

TÜBİTAK 4004 “Özel Yetenekli Öğrencilerle Gökyüzü Keşfi” Projesi yürütücüsü olan Şensu, 2015 yılında İstanbul Kalkınma Ajansı tarafından desteklenen Üstün/Özel Yetenekli Çocuklara Destek Eğitim Hizmeti Sağlanması, Toplumsal Bilinç ve Duyarlılığın Arttırılması Projesi’nde proje yürütme ekibinde yer almıştır (OYDEP). Başka birçok TÜBİTAK ve İSTKA projesinde eğitimci-konuşmacı olarak katılmıştır.

Çocuk İnovasyon Zirvesi, İTO Bilsem 1. İstanbul Zeka Oyunları gibi organizasyonların yürütücülüğü ve bazı İnovasyon Yarışmalarında jüri üyesi olarak görev almıştır.

2013 yılından itibaren özel yetenekli öğrencilerin özellikleri ve eğitimine yönelik olarak eğitimci eğitimi seminerlerini sürdürmektedir.

Konu Özeti

Özel Yeteneklilerin Eğitiminde Farklılaştırma ve Zenginleştirme


Özel yetenekli öğrencilerin eğitimini öncelikle kendini tanıma ve tanıtmaya fırsat vererek uyum programı ile başlanmaktadır. Öğrencilerin eğitiminde kendini tanıma ve tanıtma, konuşmayı başlatma ve sürdürme, soru sorma, teşekkür etme, yönerge verme ve yönergelere uyma, izin isteme, selamlaşma, öfke ile başa çıkma, birbirleriyle uyumlu hareket etme, güven duygusu kazandırma, zihin açma ve bunların bedene yansıması, takım ruhu ve liderlik duygusunun geliştirilmesi ile ilgili etkinlikler planlanıp uygulanmaktadır. Algılama çalışmalarının yapılmasıyla bu süreç tamamlanır.

Destek Eğitim programda öğrencilerin her türlü yetenek alanında kendine özgü yapıda gelişebilmelerine fırsat tanınması amaçlanmaktadır. Bilimsel araştırma yeteneklerinin ön plana çıkarılması amacıyla öğrencilere,  proje üretimine destek sağlayacak şekilde; anadil, yabancı dil, bilim, sanat, genel kültür ve sosyal etkinlikler açısından zengin bir öğrenme ortamı sağlanmaktadır.

İletişim Becerileri, Araştırma Teknikleri, Bilimsel Çalışma Yöntemleri,  Problem Çözme Teknikleri, Grupla Çalışma Teknikleri, Öğrenme Yöntemleri eğitimi uygulanmaktadır.

Bireysel Yetenekleri Fark Ettirici, programında, disiplinlere yönelik olarak öğrencilerin ilgi ve yetenekleri araştırılır. Bireysel farklılıklarına cevap veren programların hazırlanması yoluyla ilgi ve yetenekleri doğrultusunda disiplin ya da modüllere yönlendirilmeleri amaçlanmaktadır.

Özel Yetenekleri Geliştirme programının amacı ise disiplinler arası ilişkiler dikkate alınarak öğrencilerin herhangi bir disiplin ya da modülde derinlemesine ve ileri düzeyde bilgi, beceri, tutum ve davranış kazanabilmelerini; kapasitelerini geliştirerek en üst düzeyde kullanabilmelerini sağlamaktır.

VIII. Temel Eğitim Sempozyumu

Sempozyumumuz ile ilgili merak ettikleriniz için sağ taraftaki yardım butonuna tıklayabilir yada bilgiislem@tozok.org.tr mail adresine mail atabilirsniz.
Yardım almak için tıklayın